ANA SAYFA
     YENİ ANKETLER
     FOTOĞRAFLARIMIZ
     ibrahim başak
     KPSS NOTLAR VE ÖZETLER
     => rehberlik
     => Anayasa
     => 100 soruda idare hukuku
     => 100 soruda ANAYASA
     => T.C ANAYASASINDA 30 KAİDE
     => T.C ANAYASASİNDA 50 KAİDE
     => ilginc soru ve ornek benzetmeler
     => kpss hazirlik Genle kültür videoları
     => Bilgiyi İşleme Kuramı
     => Tolman işaret öğrenme
     => Sosyal Öğrenme Kuramı
     => Genel Türk Tarihi Özet
     => İslamiyet Öncesi - Osmanlı ve Türk Tarihi ilkler
     => Osmanlı Tarihinde İlkler
     => Dünya Tarihinde ilkler
     => İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük özet
     => Türklerde Kültür ve Medeniyet
     => Türkiye Bölgeler Coğrafyası KPSS
     => program geliştirme
     => kpss Coğrafya özeti
     => kpss Vatandaşlık özeti
     => Anayasa Hukuku
     ÖDEV ARIYORUM
     KİTAP ÖZETLERİ
     İZ BIRAKANLAR
     TARİH
     COĞRAFYA
     EDEBİYAT / EDEBİYATÇILAR
     SANAT TARİHİ
     SİYASİ DÜŞÜNCE TARİHİ
     TÜRKÇE / TÜRK DİL BİLGİSİ
     ŞİİRNAME
     ATASÖZLERİ
     FIKRALAR
     ÇOCUK MASALLARI
     TÜRK BÜYÜKLERİ
     TÜRK DESTANLARI
     KEŞİFLER / BULUŞLAR
     MAKALELER
     BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ
     ÖZEL MESAJLAR
     VİDEOLAR
     GÜLMECE
     ÖĞRETMENLERİMİZ İÇİN
     ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ
     BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
     SORU BANKASI
     AKTÜEL HABER - YORUM
     SİTENİZİ EKLEYİN
     ZİYARETÇİ DEFTERİ
     Şanlıurfa
     Merkez Yardımcı Köyü"
     EKLENEN DOSYALAR
     Farkı Görebilmek
     Merhamet
     Padişahın Kızına Âşık Çoban‏
     Güzel Gören Güzel Düşünür...
     Unutmak
     Meger Sahipsiz Degilmisiz




“Tefrika girmeden bir millete düşman giremez...Toplu vurdukça sineler onu top sindiremez" - ilginc soru ve ornek benzetmeler


KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI HAZIRLIK KİTAPLARINDAN İLGİNÇ SORU ÖRNEKLERİ

Kervanci yıllar önce ayrıldığı eski sevgilisini görünce eski günleri hatırlamış, duygularına hakim olamamış ve ona koşup ayaklarına kapanarak tekrar ilan-ı aşk etmiştir.

            Kervancinin durumunu hangi öğrenme psikolojisi kavramı açıklar ?

a)   sönme

b)   genelleme

c)    ayırt etme

d)   kendiliğinden geri gelme

e)    eşşeklik

 

Erkeklerin sesi programına çıkıp sorunlarına çözüm arayan recep ivedik eşi stüdyo çıkışında yirmi yerinden bıçaklayarak öldürmüştür. Bu durumu televizyon ekranlarından izleyen kervanci da erkekin sesi programına çıkıp eşi ile olan sorunlarını anlatmaktan vazgeçmiştir.

Kervanci için Recep ivedik’in başına gelenler ne tür uyarıcı olmuştur ?

a)   I. Tür ceza

b)   Dolaylı ceza

c)    II. Tür ceza

d)   Olumsuz pekiştirme

e)    Uyandırıcı uyarıcı

 

Eşinden düzenli olarak dayak yiyen Kemal Bey, dayak yiyen erkeklerin erkeğin sesi programına  çıkarak sorunlarına çözüm aradıklarını görünce, Erkeğin Sesi programına çıkıp yaşadıklarını ekran karşısında 70 milyona anlatmıştır.

            Kemal Bey sorunlarına Erkeğin Sesi programında çözüm aramayı nasıl öğrenmiştir ?

a)   Sosyal öğrenme yoluyla

b)   Bilgi işlem yoluyla

c)    Gizli öğrenme yoluyla

d)   Deneme – Yanılma yoluyla

e)    Eşinden dayak yiyerek


          DÖRT BABA

      Çocuklarına farklı özellikler kazandırmak isteyen dört  baba varmış. Bunlardan ilki idealist bir babaymış; düşüncelere ve değerlere önem verirmiş. Bu nedenle de çocuğunu sezgisel ve farklı düşünebilen üstün zekalı  bir birey olarak yetiştirmek üzere esasici bir anlayışla; çocuğuna sıkı çalışmayı öğretmek istermiş. Çocuğunun bir takım değerleri olsun ister; bunu yaparken  de kendisine işi yükler, “Öğretmek, öğrenmeye göre daha önceliklidir, değerlerin kazandırılmasında da konuların öğrenilmesi önemlidir.” der ve çocuğunu gönderdiği okulda da zihinsel gelişim yaklaşımının geleneksel yöntemlerinin kullanılmasını istermiş. Sonunda, dindar, değerleri alan bir birey yetiştirmiş.

İkinci baba ise, realist bir babaymış. “Her şeyin özünü gerçekler ve zihin oluşturur.” der, zihnin çevredeki gerçeklerle etkileşimine önem verirmiş. Böylelikle çocuğun eğitiminde geleneksel bir yaklaşımla daimici bir yol izlemiş. Dünyaya ilişkin tüm gerçekler ve konuları çocuğuna öğreterek, entellektüel, seçkin bir birey yetiştirmek istemiş. Bunu yaparken de çocuğunun önüne kalın kalın kitaplar koymuş, klasik eserlerden yararlanmıştır. “Neden böyle yapıyorsun yazık bu çocuğa” denildiğinde ise “Herkes her şeyi bilmelidir” ve “Eğitim yaşama hazırlıktır.” dermiş. Sonunda elinde  piposu olan, sanat, din, edebiyat, bilim de dahil her konuya ilişkin yorum yapabilen seçkin bir birey yetiştirmiş.

Birinci ve ikinci babanın çocukları arkadaşmış. Birinci babanın çocuğu, ikinci babadan da etkilenmiş, zihinsel becerilerini geliştirmiş ve konulara da önem veren bir birey olmuş.

Üçüncü baba, “Her şey bireyin yararına olmalıdır.” diyen pragmatik bir babaymış. Buna uygun olarak, çağdaş, ilerlemeci bir anlayış benimseyerek, “Gerçeğin esası değişim ve gelişimdir. Çocuğun ilgisine uygun olmayan, işine yaramayan, ihtiyacını karşılamayan bir bilgiyi öğrenmesine gerek yoktur.” der; öğrenmenin yaşı yoktur düşüncesini savunurmuş. Bunu yaparken çocuğun problem çözmesini, işbirliğine dayalı çalışmasını ve demokratik olmasını sağlayan etkiliklerde kendisini rehber olarak görürmüş. Böylelikle sürekli kendini geliştiren, yaşam boyu öğrenmeye önem veren, demokratik, pragmatik ve işbirliğine önem veren çağdaş bir birey yetiştirmiş.

Dördüncü baba topluma ve toplumsal değişime, toplumsal özgürlüğe önem veren varoluşçu bir babaymış. Buna uygun olarak toplumu yeniden yapılandıran ve toplumu geliştirmeyi amaçlayan bir çocuk yetiştirmek  istermiş. Üçüncü babanın kardeşi olan dördüncü baba değişime önem verirmiş; ancak bu değişimin toplumda olması gerektiğini savunup, toplumsal reform için eğitim anlayışını savunurmuş. Sonuçta topluma ve toplumsal sorunlara önem veren bir birey yetiştirmiş.

Dördüncü babanın çocuğu amcasından (üçüncü babadan) da, özellikle gelişime verdiği önemden etkilenmiş. Fakat bu gelişimin ve değişiminin toplumda olması gerektiğini savunur hale gelmiş. Birinci ve ikinci babanın çocukları arkadaşları tarafından gelenekçi, eski kafalı bireyler olarak; üçüncü ve dördüncü babaların çocukları çağdaş bireyler olarak anılmış.

 

           TABA VE TYLER MODELİ

Taba isminde bir programcı Tyler isimli bir programcıya “Gel beraber bir program geliştirme modeli yapalım.” demiş. Her ikisi de bunu iyi bir fikir olarak kabul etmişler, hazırlıkların yapıldığı “başla” aşamasıyla başlamışlar ve diğer aşamalar için birbirlerini ikna etmeye çalışmışlar.

Taba: Tyler kardeş senin daha önceki modelinde, ihtiyaç belirlemeyi; kaynak birey, kaynak toplum, kaynak konu alanı diye isimlendirmişsin ve açıklamışsın. Sen sanki bu ihtiyaçların kimin, neyin ihtiyaçları olduğunu açıklamasan bir program uzmanı ya da öğretmen, bu ihtiyaçların kime, neye ait olduğunu bilmiyor mu? Herkes seni “Kaynakçı Tyler” diye anar oldu, seni sanayide kaynakçı zannediyorlar. Birlikte hazırladığımız modelde “başla” aşamasından sonra, “ihtiyaçların belirlenmesi aşaması” gelsin.

Tyler: Bana kaynakçı diyorlar, ama sana da değerlendirmeden sonra çıktılara göre program ögelerinin sırasını ve ilişkilerin kontrolünü yaptığın için “Eksozcu Taba” diyorlar. Ama haklısın. Kaynakçı diye adım çıktı. Elbette herkes bilmeli ihtiyaçların, bireyin, toplumun ve konu alanının olduğunu. Ancak sana bir şey saracağım Program geliştirme süreci hangi temel öğeyle başlar.

Taba: Hedef.

Tyler: Peki hedeflerde yapılan bir hata diğer öğelere yansımaz mı? Bu aşamada daha titiz çalışılması gerekmez mi?

Taba: Evet doğru.

Tyler: Ama sen kendi modelinde genel, olası, aday hedefleri belirlemeden, amaç belirlemişsin. Bence birlikte yaptığımız modelde genel amaçların belirlenmesi ayrı bir aşama; amaçların belirlenmesi ayrı bir aşama olmalıdır.

Taba: Tamam, bi de senin dediğin olsun. Peki sevgili Tyler, eğitim programının kaç temel öğesi var.

Tyler: Eğitim Programının dört temel öğesi vardır.

Taba: Nelerdir bunlar?

Tyler: Hedef (Amaç), içerik (konular), öğrenme – öğretme süreci (Eğitim Durumları/Öğrenme Yaşantıları) ve değerlendirme (sınama durumları).

Taba: Peki senin modelinde içerik seçimi ve düzenlenmesi aşaması neden yok?

Tyler: Haklısın, dalgınlığıma gelmiş herhalde. Ama ortak modelimizde amaçların saptanmasından sonraki dört aşama (içeriğin seçimi, içeriğin düzenlenmesi, öğrenme yaşantıların seçimi, öğrenme yaşantılarının düzenlenmesi) senin modelinde olduğu gibi kalsın. Daha sonra ise “değerlendirme” aşaması, sonrası “sonuçlar yeterli mi” diye sorgulayalım. “Hayır” cevabını alırsak amaçların belirlenmesi” aşamasına dönelim.

Taba: Aklınla bin yaşa. Bu döngü “Evet” cevabını alana kadar sürsün. Evet yanıtı alındıktan sonra başarıya ulaşıldıysa bu kayda alınsın. Yani “ayrıntılı işler formüle edilsin”, “işlemler tekrar belirlensin”. Tabi ki başla ile başlayan bir süreç “bitir” ile bitmelidir. Başı sonu belli olsun.


www.HalilAlpaslan.COM http://www.ders.org/toplist/



Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol