ANA SAYFA
     YENİ ANKETLER
     FOTOĞRAFLARIMIZ
     ibrahim başak
     KPSS NOTLAR VE ÖZETLER
     ÖDEV ARIYORUM
     KİTAP ÖZETLERİ
     İZ BIRAKANLAR
     TARİH
     COĞRAFYA
     EDEBİYAT / EDEBİYATÇILAR
     SANAT TARİHİ
     SİYASİ DÜŞÜNCE TARİHİ
     => Machiavelli
     => Thomas Hobs
     => John Lockce
     => Montesguieu
     => J.J.Rousseau
     => Thomas Paine
     => Edmund Burke
     => Georg Wilhelm Friedrich
     => Joseph Mazzini
     => Karl Marx
     => Aydınlanma Kavramı
     => Modernleşme
     => Liberalizm Kavramı
     => Sosyalizm Kavramı
     => Ulusçuluk Kavramı
     => Faşizm Kavramı
     => Muhafazakarlık
     => Yeni Sağ ve Yeni Muhafazakarlık
     => Atatürkçülüğün Tanımı ve Önemi
     => Öğrenilen Bilgiler Işığında Durumsal Değerlendirme
     TÜRKÇE / TÜRK DİL BİLGİSİ
     ŞİİRNAME
     ATASÖZLERİ
     FIKRALAR
     ÇOCUK MASALLARI
     TÜRK BÜYÜKLERİ
     TÜRK DESTANLARI
     KEŞİFLER / BULUŞLAR
     MAKALELER
     BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ
     ÖZEL MESAJLAR
     VİDEOLAR
     GÜLMECE
     ÖĞRETMENLERİMİZ İÇİN
     ÇOCUK VE AİLE EĞİTİMİ
     BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
     SORU BANKASI
     AKTÜEL HABER - YORUM
     SİTENİZİ EKLEYİN
     ZİYARETÇİ DEFTERİ
     Şanlıurfa
     Merkez Yardımcı Köyü"
     EKLENEN DOSYALAR
     Farkı Görebilmek
     Merhamet
     Padişahın Kızına Âşık Çoban‏
     Güzel Gören Güzel Düşünür...
     Unutmak
     Meger Sahipsiz Degilmisiz




“Tefrika girmeden bir millete düşman giremez...Toplu vurdukça sineler onu top sindiremez" - Thomas Hobs


THOMAS HOBBES ( 1588 – 1675 )

Machiavelli gibi yaşadığı dönemden etkilenmiştir.Hobbes’in yaşadığı dönemde 30 yıl (1618 – 1648) savaşları başlar.İngiltere’de yaygınlaşan din savaşlarıdır.Siyaset felsefesi, İngiltere’nin siyaset felsefesini temel alır.30 yıl savaşlarının üç nedeni vardır.

1)              Egemenlik :Egemenliğin kime verileceği savunulur.Parlamentoya mı yoksa krala mı verilsin.

a.                Kralı Savunanlarè Kilise ve şehirliler

b.          Parlamentoyu Savunanlarè Yeni çıkan esnaf kesim,zenginleşmeye başlayan kesim, aristokratlar ve ordudur.

Katolik olan kral 1.Carls (dünya tarihinde) ilk kes bir idam gerçekleştiriyor.Kralın öldürülmesi ile egemenlik halka ait oluyor.Böylece liberalizm ilkeleri de yavaş yavaş ortaya çıkıyor.Hobbes 4 yaşında Latince öğreniyor.13-14 yaşında Ozford’tan mezun olmuş.Hocalık yapmaya başlamıştı.

2)              Dinsel Özgürlük

3)              Ekonomik:Temelde sanayiye geçiş söz konusudur.

Hobbes’in Eserleri

- İnsanın Doğası                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     - Levian (Ejder)             

- Siyasal Düzen üstüne                                                                                                                                                                                                             - Beden üstüne - Özgürlük ve Tarih üstüne             -  Kent Üstüne

Siyaset Felsefesi Üstüne Üç Kavram Üzerine Şekillendirir.

1.egemenlik:Devlet nasıl yönetilecek(Monarşi, aristokrasi)

2. İnsan Doğası Üzerine: Çatışma

3. Toplumsal sözleşme

* İngilizlerin 19.yüzyılda dünyanın hakimi oluşunda Hobbes’in etkisi çoktur.

1).Egemenlik:

devlet mutlak güce siyasal açıdan mutlaka hakim olmalıdır.İnsanların ekonomik anlayışlarına devlet karışmamalıdır.Hobbes’e göre devlet anlayışı ise devlet adaletçi olmalıdır.

2). İnsan Doğası Üzerine:

Birey doğal olarak eşittir. Eşit olarak doğarlar.Çevresiyle ilişkiye girdiğinde bireyler arası eşitsizlik ortaya çıkıyor.Doğal yaşamda kaynaklar kıttır.İnsanlar kıt olan kaynaklar üzerinde sahiplenmeye çalışacaklardır.Bu sahip olunana şeyleri korumaya başladıklarında çatışma başlayacaktır.Bununla ilgili Hobbes “insan insanın kurdudur.” Der.

 3). Toplumsal Sözleşme:

sosyal yaşamda insanlar çaresizliklerini ortadan kaldırmak için kendi aralarında bir sözleşme yaparlar.Böylece devleti yıpratırlar.İnsanlar devleti bir zorunluluk olarak ortaya çıkartmışlardır.Yükümlü ve sorumlu olmayan devlettir.

İnsanları yaptıkları sözleşmeyle kendi iradelerini devlete teslim etmişlerdi.Machiavelli’de devlet organiktir.Hobbes’te devle,halkı temsil etmekle birlikte zorunluluğu yoktur.

Devlet organik olarak tanımlanıyorsa bu ulus devletidir.Hobbes’e göre devlet insanlardan oluşur ama insanlardan bağımsız bütün güce sahip bir devlettir.

Demokratik Devlet:

İnsan hak ve hürriyetlerini,temel özgürlüklerini garanti altına alan şekildir.Devlet anaysa ile kendini sınırlar.Hobbes ise öyle olmasını istemez.Hobbes’e göre eğer egemenlik kral – kilise ve Lortlara dağıtılmasaydı İngiltere’de savaş olmazdı.

 

Yönetim Biçimi:

En iyi yönetim halka güven veren biçimidir. İdeal bir yönetim biçimi yoktur.Hobbes ise bir bakıma monarşiyi savunur.İnsanların geldiği son aşama demokratik aşamadır.Yönetimin topluma karşı yükümlülüğü olmalıdır.Devlet taraf değildir.

Din – Devlet İlişkisi:

Her şey devlete bağlıysa kilisede devlete bağlı olmalıdır.İnsanların bir takım korkularını hayal haline getirip bunların toplum tarafından onaylanması din halini alır.Kabul edilmezse hurafe olur.Toplumda kargaşanın temel nedeni itaatsizliktir. 

Grikon kilisesi İngiltere’nin devlet kilisesidir. Buna rağmen İngiltere demokrasinin beşiğidir.

Sosyal Bilgiler Öğretmeni İbrahim Başak (Kervanci63)


www.HalilAlpaslan.COM http://www.ders.org/toplist/



Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol